HELLOO!





Dåså, jag fick ta och skriva av mej lite idag känner jag. Men det är mest för att jag inte har något att göra. Vaknade långt före 8 idag och har legat vaken ända sen dess, något känns inte rikigt bra..  Hmm, men vet inte vad det är. En sådan känsla som bara är där och inte försvinner ni vet..
Men iaf, nu ska jag försöka få i mej lite frukost.. Så himla tråkigt att käka själv bara. Henrik åkte för en stund sen. Blev ju inge Kstad idag för Henrik skulle jobba.. Så vi åker dit i morgon ist. Då ska jag handla säng och saker : ) Kankse en tv?
Igår var jag på Ikea med min storebror Reine, han skulle dit och ha lite "förvaringssaker" så som en jätte stor garderod typ, eller vad man ska kalla det. Men blev iaf ganska mycket saker för han, så han har saker att skruva med HELA helgen! Efter det drog vi och käkade pizza, mummms. Så himla gott att käka pizza någon annan stans än i Åmål.
På kvällen gick jag, Lina och Hajir till Hörnan för lite käk. Satt där med Linas "gamla arbetskompisar" från grillen och myste hela kvällen. Det får vi göra om girls, men kankse med folk vi känner allihoppa : )

Nu på morgonkvisten har jag betalat alla räkningar som är lite mindre kul. Men när vi bor så billigt blir det inte mer än 3000/månad och då är det allt.. Så man ska väl inte klaga egentligen : )
Fruktansvärt att betala räkningar med andra ord alltså?! Njeee..
Tänkte att jag skulle åka iväg till Profab nu när det öppnar och köpa mej en lila färg som jag ska måla om med i sovrummet. Har en mörk grå färg och så tänkte jag att det blir bra med en mörk lila fondvägg så man kan ha lila saker i rummet : )
Det öppnar väl nu vid 10 så ska få i mej någon mat och lite kläder så får jag ta min lilla bil och dra dit! Tänkte att det är ju kankse lika bra att måla klart före man ställer in den nya sängen och allt.. En tanke bara!






En glad nyhet.
Jag och Henrik ska ha barn : ) Yeeeeeees, vi är också med i denna baby boomen som pågår !! Och jag älskar det. Men jag är redan i vecka 15 då vi väntar den lilla i Februari. Vi har inte velat kommit ut med det så tidigt ifall det skulle hända något osv. Lika bra att vara på den säkra sidan, right?!
Så på Måndag ska jag ringa och boka ultraljudstid som kommer veckan därpå antagligen!!!!
Jag kan ju säga att jag har haft ett helvete under dessa månaderna. Jag har mått illa VARJE DAG, HELA DAGARNA. Inget morgonillamående här inte. Mår fortfarande illa på dagarna men det är inte lika farligt som i början. Det är ju värst dom 3 första månaderna och det har jag precis passerat nu så. Men iaf, jag har spytt väldigt mycket, vart varm ( nästan som febrig ) mått piss, inte orkat NÅGOT mer än legat i soffan, äter hela dagen för att inte må illa, gått upp ca 4 kg och antar att det blir mer ( det tycker vi inte om ) fått mycket tabletter, knaprade ca 10 om dagen ett tag, men nu är jag bara nere på 5 st per dag. Eftersom jag är lite allergisk får blir det kalktabletter, omega3 osv.. 





I vecka 15 är kroppslängden omkring 13 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 70 g.  

Öronen som från början sitter långt ner mot halsen har flyttat upp till sitt slutliga läge. Öronmusslorna har veckat sig och har i det närmaste utseendet som hos ett nyfött barn. Huden är tunn och skär till färgen och tunna blodkärl lyser igenom.

Könsorganen är färdigutvecklade och man kan se om det är en flicka eller en pojke. På ultraljud kan man se könet men bara om man har tur och barnet ligger i ett gynnsamt läge. Riktigt säker kan man aldrig bli och undersökning för att konstatera kön förekommer inte.

Ultraljudet gör att barnet blir verkligt, det blir en stark känslomässig upplevelse. Bilden av ditt barn på dataskärmen får dig att fantisera - pojke eller flicka.

God kondition och en kropp i trim underlättar en graviditet för er båda. Ta hand om den blivande mammans fötter och rygg. Tips! Lär dig massera! Överraska med en fotbehandling






Ja gott folk, då vet ni det också. Det har ju säkert gått lite rykten på stan och folk börjar undra nu. Men så här är iaf läget och vi båda är riktigt glada för att vi ska bli föräldrar.




På med kläder nu kankse? : )


Kommentarer
Postat av: Malin J

Får gratulera :) va kul :) vet hur de är med illamåendet , mådde också konstant illa o spydde som en gris men de går över som sagt hehe :) hoppas du mår bra nu iaf? :)

2009-08-30 @ 14:29:38
Postat av: Marika

Jag blir så glad för Er skull! Grattis! MarePare ska bli mamma :) Cute! Jag visste om detta sen en vecka tillbaka, men inte sagt ngt till någon med respekt för Er. Hoppas illamåendet blir bättre snart så du får njuta ännu mer av denna tid! Congrats än en gång!

2009-08-30 @ 14:58:55
URL: http://marikasvensson.blogg.se/
Postat av: Marie Dahlberg

Tackar tackar : ) Weei, yes JAG ska bli mamma!! Nu mår jag allt bättre, inte lika farlig illamående iaf, bara jag äter ofta så går det bra! Tack iaf, det ska bli helt otroligt !

2009-08-30 @ 20:15:56
URL: http://mariedahlberg.blogg.se/
Postat av: eljn

Grattis igen stumpis. Din är var cutest ever !! :D

2009-09-01 @ 20:02:30
Postat av: Josefin

fuck 3000 i räkningar mari...de är ju typ halva min hyra...ska vi byta?

2009-09-15 @ 18:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0