?



Blogg.se är inte alltid som det ska vara. Igår kväll så skrev jag ett inlägg som nu varken syns eller finns kvar här på bloggen.. Knepigt..
Jag skrev ganska mycket också.. Typisk alltså.

Sovmorgon blev det för mig idag, det var skönt. Känns som jag inte har sovit ut på ett tag nu ( säger jag som är hemma varje dag och är arbetslös )
Jag vet inte vad som händer idag, tror det bara blir att vara hemma skulle jag tro. Skulle behöva ett nytt CV, för jag hade ett på den gamla datorn som gick sönder och jag glömde ta med det till den nya..

Vi var iväg och kollade på ett hus igår uppe på Kasenberg, men det var inte fint eller fräscht. Jag trodde det skulle vara mycket bättre eftersom det såg bättre ut på bilderna än vad det var. Men så är det ju alltid. På varje hus vi har vart och kollat på tycker jag att det har varit så. Nu funderar vi på att köpa tomt och bygga eget hus. Eftersom om vi ska ha ett hus som duger så blir det nog runt 2 mille skulle jag tro och med dom pengarna kan man bygga ett väldigt fint hus. Eftersom Henriks pappa är snickare och min mammas gubbe är elektriker så blir det ju inte mycket pengar att lägga ut på "arbetsfraft", det är ju där dom onödiga utgifterna flyger iväg.
Men vi får se vad som händer här.





Nu ska jag få i mej en yogert har jag tänkt mej : )

Kommentarer
Postat av: Elin

Tittar man på arga snickaren så verkar det ju som att att de tar väääääldigt lång tid att bygga om osv och att alla är tidsoptimister, så det låter nog rätt smart o bygga ett eget hus, tänk och få det precis som man vill ha det :) Puss !

2009-12-03 @ 15:16:07
Postat av: Brorsan Patrik!

"arbetsfraft"



;D;D;D;D;D

2009-12-03 @ 20:03:53
Postat av: Marika

Ah, det är toppen att känna händiga folk när man ska bygga hus. Känner ni någon som kan utföra grundarbetet (plattan till huset) kommer ni ännu billigare undan. Det är en stor kostnad.

Jag ska också bygga mitt hus i framtiden. Har man en sambo som är byggnadsingenjör och en pappa som har maskiner och gräver, känns det som en bra idé! ;)

2009-12-04 @ 09:38:32
URL: http://marikasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0