fuck,


Igår var jag och Hajir och tog denna vaccinsprutan mot svininfluensan.. Och det ångrar jag nu, eftersom jag har fått mycket biverkningar. Jag har så fruktansvärt ont i armen, jag kan inte lyfta den, inte sova på vänster sida, inte röra armen, och har känningar ända ut i fingrarna.. Plus att jag fick migrän inatt (eftersom jag inte kunde sova någonting så låg jag vaken och kolla på tv när jag märkte det) , så jag har en srängande huvudvärk som inte ger sej även om jag har tryckt i mej alvedon. Jag har även lite feber, nästäppa samtidigt som nästan bara rinner och jag känner mej allmänt jätte sjuk/förkyld... Jag trodde inte att man skulle känna så här efter man tog den. Men men, hoppas det går över. Det stog att det går bort efter 1-2 dagar.

Gårdagen spenderade jag med Hajir, vi var ute på Profab och kollade lite, plus att vi käka mat där och det smaka väldig bra! Efter det åkte vi en tur till Mio, var år sen jag var där.. Visst, det fanns mycket fint men väldigt dyrt. Efter det drog vi och kollade deras nya lägenhet en sväng och satt och hade picknick i en garderob : )
Sen var det meningen att vi skulle gå till stan och handla lite men det regna ju så vi blev hemma ist. Då tog vi fram chips och gjorde tee : ) Det var mycket bättre det!




Jag vill ha min lilla bäbbe nu : ) Jag längtar jätte mycket efter att den lilla ska komma! Nästan så man hoppas att den blir för tidigt född ^^ Nerrå, så illa är det inte, men det hade vart så mysigt med en liten krabat nu !
Men den som väntar på något gott..









GRAVIDITETSVECKA 22
De flesta förstföderskor känner nu fosterrörelser och graviditeten blir mer verklig.
Du har fått kontakt med ditt barn. Fortfarande kan sparkarna komma med flera dagars mellanrum - så oroa dig inte!
De flesta gravida kvinnor har också "vuxit in i graviditeten" - släppt oron och anpassat sin vardag efter graviditeten. Du kan fortfarande böja dig och sitta obehindrat. Tänk på din kroppshållning, så att du inte får besvär med ryggen längre fram. Be din man hjälpa till med att hitta en bra hållning åt dig!
Eventuellt kan det komma ut mjölk ur brösten.
Montgomerys körtlar som sitter på vårtgårdarna, växer och producerar ett ämne som ska skydda bröstvårtorna.

BARN
I vecka 22 är kroppslängden omkring 22 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 510g.
Skelettet syns på röntgen.
Navelsträngen fäster fortfarande långt ner på buken.
Fett inlagras under huden.  Hudens talgkörtlar fortsätter att producera fett som tillsammans med avstötta celler och hår blir vernix caseosa (fosterfett) som täcker huden (illustreras inte i bilderna). Fosterfett är viktigt för hudens fortsatta utveckling, annars skulle fostervattnet påverka huden.


PAPPA ELLER PARTNER
Det syns nu ordentligt att ni väntar barn. Ibland kommer det kommentarer som "Oj vilken stor mage"
Hjälp till att hitta en bra kroppshållning åt den blivande mamman!
  • Låt henne ställa sig med fötterna axelbrett isär och armarna utmed sidan. Vikten ska vara jämnt fördelad mellan fötterna.
  • Låt henne sträcka på ryggen,
  • dra ihop skulderbladen,
  • spänna magmusklerna,
  • och skjuta fram bäckenet en aning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0