tidigt,



Nu kan ni allt undra vad jag gör vaken vid denna tiden? : ) Men faktiskt så är jag vaken varenda dag denna tiden, men oftast ligger jag i sängen och försöker somna om. Jag får ju äcka Henrik VARJE dag eftersom han inte vaknar utav någonting mer än mina boxningshandskar som han får in i magen för han går upp. Han vaknar inte av någongting asså, vad som helst skulle kunna hända när han sov utan att han märker av det. Men idag tog jag tvätt tid, så det var ju bara att hoppa upp ur snarkofasen, få på sej kläder och ner i tvättrummet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu eftersom det är bara jag som är vaken. Men jag får väl tvätta klart och sedan käka lite frulle som idag kommer bestå av Henriks mammas nybakade bröd med äggvita på : ) Mumss!
Efter det kankse jag få lite ordning på saker här i lägenheten. Jag vill flytta om, men jag orkar inte flytta tv och tv bänken och det är nog inte särskilt bra för mej om det var så att jag kunde rubba den ändå eftersom den vägen nog 100 kg MINST. Plus att kylskåpet behöver flyttas också och det är inte lätt det heller.
Men men, så är det att vara gravid : ) Inga tunga lyft, plus att man inte orkar heller så !
Senare idag blir det nog fika med Josse och Limpan : ) Det ska bli nice, Josse är i Åmål så då är det lika bra att få träffa henne lite!







Nu är jag inne i vecka 23 med graviditeten och det känns jätte bra nu. Jag känner inte av något av illamående, eller det hände om jag inte äter på länge men då är det bara att slänga i sej något så går det över : )
Den lilla bäbben rör på sej hela tiden verkligen. Nu kan jag ligga på mage också, det är lite knepigt tycker jag eftersom jag inte kunde det för ett tag sen.. Men men, det är SÅÅÅÅÅ skönt att ligga på mage nu när man har legat på rygg i över 1 månad. Men det går nog inte länge till tror jag eftersom jag börjar bli tjockis nu på riktigt! Ingen liten babykula här mer : )
Vi ska börja med föräldragrupp snart också, eller på Måndag rättare sagt. Först ska vi till barnmorskan och prata, ta lite prover och lyssna på bäbben <3 och efter det blir det föräldragrupp, det kommer bli roligt och trevligt, så man ser lite mer folk som ska ha ungefär vid samma tillfälle som mej eller oss : )




Nu blir det off to tvättrummet : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0