FREDAG!





Äntligen Fredag tyckernog dom flesta : ) Även jag, fast jag är arbetslös och bara går hemma. Men det betyder att jag får en hel helg med Henrik ist och att han är hemma hos mej! Vi behöver inte tänka på att ställa klockan eller att " Fan nu måste vi lägga oss " Och bara massa mys och god mat!

Jag har inte svininfluensan!! Det var tydligen ingen här i Åmål som hade det, inte av dom som hade vart och testat sej på Ekbacken iaf. Visst, dom kankse bara säger så för att man ska bli lugn eller så är det så. Man kan ju hoppas att det är sant.
Nu har jag läst lite på internet om det och det står verkligen olika överallt!






Hur påverkas man som gravid om man smittas av Svininfluensa?
Gravida har inte större risk att insjukna i influensa än andra, men har, om de drabbas under senare delen av graviditeten, större risk att få komplikationer från luftvägarna. Fostret skadas inte av influensavirus, men kan påverkas om mamman får mycket hög feber.
Bröstmjölken från en influensasjuk mamma innehåller inte influensavirus, därför kan en mamma fortsätta ge sitt spädbarn bröstmjölk.

Detta från Growingpeople.





Och på andra ställen har jag läst att det är jätte farligt om man är gravid, att barnet dör osv.. Men sköterskan som jag pratade med igår sa det att det har ju blivit väldigt mycket större än vad det är. Det är ju bara en vanlig influensa ( förkylning ) Så jag tror inte det är farligt över huvud taget.. Allt blir ju så förbannat förstorat när det blir nåt sånt här..
Nu ska jag åter lägga mej i soffan. Idag mår jag inte bra : ( Känns som jag ska spy när som helst, men det kommer liksom inte.. Åååh.. Men bra att jag får ha kvar mina 2 smörgåsar i mej för en gångs skull utan att jag ska spy upp dom : )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0