Då är man mamma


11 saker, då vet man att man är mamma!

-Man luktar inte mer parfym eller någon god hårprodukt utan nu mera svett och bäbisspy.

-Man kommer på sej själv inne i affären ( om jag är själv utan bäbis ) att man står och vaggar "handlar-vagnen" eftersom man tror att det är barnvagnen man håller i.

-Man har inte framme tex en skål med frukt på bänken hemma utan ist haklappar, nappflaskor och blöjor.

-Man pillar mer ut busar i näsan på lilla bäbben, men tycker att det är väldigt äckligt annars med allt som har med näsa, snor & busar att göra.

-Man vet precis hur det känns att ha silikonbröst då ( iaf mina ) svulna upp till stora fotbollar det första.

-Rena kläder är det ju bara att drömma om, fläckar efter hela kanten på tröjan upptill är ett måste, då snuttis är där och dräglar så fort man håller henne.

-Man glömmer gå på toaletten och minns knappast när man duschade senast.

-Man skulle kunna tävla i blöj-bytar-tävlingar.

-Man får inte sitta i framsätet mer för det är för pappa & bäbis.

-Man kan inte länge säga " jag ska skynda mej, kommer strax " utan nu är det blöjbyte ,matning, byte av bäbis kläder efter en spya, byta mina kläder efter spya, få på bäbis ytterkläder, saker till skötväska, mina kläder and so on.

-Man har ingen vanllig hederlig handväska mer utan har ist en praktisk skötväska.











Nu ska jag snart försöka ta natten, väntar bara på att snuttis ska vakna en gång till för ett mål som borde vara inom den närmaste timmen.
Så jag kan få sova någon timma innan hon ska upp igen.
Ingen lek att vara mamma hörrni, när ska hon sova mer än 3 timmar på natten?


GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0