Vilken resa..



Hej på er allihoppa som undrar hur det går för oss : )
Allt är jätte bra med lilla Mira, hon är pytte liten och huuuuur söt som helst.



Allt började på Söndag 31 Januari hemma på Kasenberg, Lina skulle komma och hämta mej för vi skulle ner till stan och greja lite, jag gick på toa och såg att jag hade ytterst lite blod i trosan och ringde Henrik direkt, han fick panik och sa att jag var tvungen att ringa in till BB och höra så det inte var nåt allvarligt.
Jag ringde och dom sa till mej att avvakta lite ifall det kom mera blod eller om jag skulle börja få värkar. Utan att jag visste ordet av det stog Lina utanför och Henrik var snabbt hemma hos mej han också. Jag som är så envis skulle ju självklart med ner till stan och detta var ju inget tyckte jag. Vi åkte neråt och kolla lite i lägenheten, fick leta fram lite babykläder osv när jag känner hur värkarna blir mer och mer intensiva, eller det kommer mer och oftare än vanligt.
Henrik får åter igen panik och vi fick ringa bror Reine som vi skulle få några saker till barnstolen ( Som vi har haft ca 8 månader på oss att fixa ) och till slut när jag har värkar med 10 minuters mellan rum så ringer jag till BB igen och dom tycker att vi ska packa lite saker och komma upp. Vi drog iväg runt 8 tiden och var där strax före 9. Vi fick ligga i ett rum och mäta mina värkar och kolla hur ofta barnet rör på sej och til slut skulle hon "bara känna så allt var okej" och hon säger att vi ska föda inatt. Då börjar jag få panik och Henrik lika så, då var klockan 10 och jag var öppen 3 cm.
Vi fick byta rum till vårat förlossningsrum där det hela skulle hända och värkarna börjar bli väldigt intensiva och gör fruktansvärt ont. Ensvis som jag är så ska jag ju självklart klara detta utan smärtstillande men när klockan är 24 ungefär så säger barnmorskan till mej att jag ska få lite lustgas. Dom första gångerna jag fick i mej det var nog det bästa på länge : ) När klockan är 2 eller 3 är jag öppen 6 cm, men efter det gick det undan. Jag har inte mycket minne efter detta då jag var hög på lustgas resten av tiden. Dock inte det sista när jag hade lustgasen inprincip hela tiden då det bara var syre i den, men det fattade ju inte jag och Henrik sai nget han heller för då skulle jag nog bli ännu argare.
Vi var ett väldigt bra team jag och Henke, jag bara blåste jätte fort så stack han dit masken med gasen och jag nicka när jag var klar, utom en gång när jag glömde bort att nicka så jag slocknade helt och Henrik fick till slut fart i mej och på dom sekunderna som jag var away hann jag tydligen drömma om farfar : )
Vi var vädldigt inställda på att vi skulle få en pojk eftersom nästan alla trodde det och även Christina, barnmorskan i Åmål och när hon hade kommit ut frågade jag vad det blev och hon berätta att det var en liten tös kollade jag och Henrik bara på varandra och trodde nästan inte vad vi hörde!
05.52 kom hon ut ur mej, 45 cm lång och vägde 2300g och jag klarade mej fin fint undan, inga sprickningar eller klipp. Hon hade rivit mej lite med öronen tydligen men jag fick en spray sombedövade : )

Hon är världens finaste och är jätte snäll. Hon gråter nästan ingenting och är underbar!!!





Fick sno bilden av Limpan som har lite mer bilder på hennes blogg. http://Linadahlberg.blogg.se ( funkar inte att lägga till länk här på dator, sitter i biblioteket här på sjukan )
Henrik ligger borta på rummet och sover med henne på magen! Dom är såååååå söta!



Hopppas att vi snart får komma hem, hon måste komma igång med amningan som hon för tillfället inte är ett dugg intresserad utav. Men bara det kommer igång får vi åka hem!
Förhoppningsvist till en nyrenoverad lägenhet : ) Mamma, Anders och Henriks föräldrar jobbar på för fullt nu när vi är här.
Henrik åker nog hem i morgon och kommer tillbaka på Fredag efter jobbet : ( Buuhuhu, det är så fruktansvärt jobbigt att vara själv. Sist gråt jag jätte mycket och när Henrik kom gråt jag floder för jag blev så lycklig av att han kom till oss.






Här fick ni lite uppdatering iaf. Ska försöka uppdatera mera om jag orkar gå till datorn här.
Men vi mår bra och allt gick precis som det skulle!



Pussss

Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis till er tre!! :) Väldigt va snabbt allt gick, men skönt att allt gick så bra! :)

Jag sa ju att det blev en tjej ;) Henrik och Fredrik hade fel! Grattis än en gång!

Massa kramar från Therese Nilsson & Fredrik Sylvan

2010-02-10 @ 22:09:43
Postat av: Malin

Stort grattis igen :) härligt att allt gick bra :) och visst är lustgasen underbar :) de var de ända ja också hade :) stor kram till er

2010-02-10 @ 22:43:11
Postat av: Elin

Åh vad kul med uppdatering :-) kollat varje dag haha ;) Gud vad förvånade ni måste blivit att de gick så fort som de gjorde! Skönt allt gått bra iaf! Ta hand om er nu jag längtar tills jag får träffa henne !! Pusspuss

2010-02-10 @ 23:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0