mycket att läsa

Nu så, nu har jag hittat hit igen och ska försöka med ett inlägg om vad jag gjort den senaste tiden : ) Dvs, igår och idag !

Började med att vi åkte till Bfors igår för ett besök hos Emma & Johannes eftersom Henrik gärna ville se hur det gick med deras husbygge så vi mötte upp Emma utanför deras lägenhet så åkte vi med henne ut till huset i Ärtemark eftersom vi inte visste vägen. Jag själv är ju inte någon inredare eller arkitekt så det blev Henrik som fick stanna i huset med Johannes och Tobbe medans jag, Emma och lilla Elsa åkte in mot Bfors City och tog oss ett varv inne på Konsum för lite mathandling. Så åkte vi hem till dom och började laga lite mat och till slut kom männen våra + Tobbe, blev klyftpotatis, kött i sås och lite sallad. Mycket gott, Emma är en jäkel i köket : ) Till skillnad från en annan som också har gått hotell o rest och har en mamma som är världens bästa kock.
Blev lite tjat i soffan och Tobbe som skulle upp och jobba mycket tidigt idag tog sej ett par groggar/öl/cider/vin med mera. Så han blev allt lite rund under fötterna : ) Haha, så där på en Onsdagskväll, är det lill Lördag så är det!
Tog oss till slut hem och hann precis in på Ica så vi kunde hyra oss en film som vi för övrigt har glömt att lämna in och sedan resten av kvällen/natten blev det soffläge!

Idag har jag och Henrik sovit ut, tog oss sovmorgon till 13.00 tiden ungefär : ) Det var så skönt! Henrik fixade frukost till oss, han stekte äggvita till mej och värmde hans mormors nybakade bröd som vi fått för ett tag sen. Mumms fillibabba !
Även juice, oboy och hallonsyltsmacka blev det, även detta var mycket mycket gott. Jag drömde inatt att jag var jätte hungrig så det var skönt att få sej nåt i magen.
Jag knallade även ner till stan i kylan, men till min förvåning var det inte så kallt som det såg ut. Blev kallt när jag var i stan och hade gått så långt, men som sagt trodde jag att det skulle vara mycket kallare.
Gick till Hajir uppe på salongen och träffade henne och Jessica från Sthlm, träffade även Hadeas nya lilla chivavva (? stavning) som bara var några veckor, jätte söt och pytte liten var den !
Vi gick iaf till Kontoret för omväxlingskull och tog en fika. Men jag var tvungen att gå ganska fort eftersom jag och Henrik skulle till banken för ett litet möte kl 17.00 och det gick jätte bra så nu har jag äntligen en hemförsäkring som man tydligen måste skaffa direkt man flyttar till en bostadsrätt. Men men, nu har jag det iaf!
Tog oss en tripp till mammsen uppe på Kasenberg där det väntade mat. Blev kokt potatis, köttbullar i sås och även kotletter. Även det mumms fillibabba!




Oj, vad mycket jag har skrivit nu. Men då får ni att läsa iaf för dom som nu läser : )
När vi var hos Emma och Johannes igår fick vi en babysitter av dom. Den var jätte fin.



Blå och grå är det och det är handtag på sidorna så den är jätte enkel att flytta/lyfta. TACK EMMA! Jätte snällt, en babysitter var det enda som vi inte har. Så nu har vi det mesta för att en baby ska komma och bo här med oss.
Den är även så, så man kan ändra till liggande till sittande och även ändra benstödet. Greaaaat!








Här får ni en bild på mej i dagsläget : ) Sitter med en jätte stor huvtröja som jag och Henrik snodde på midsommare på Smögen! Hahha, den är skön iaf!



Bye babes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0