Ikea med migrän...



Jag lever : ) Men har inte orkat sätt på datorn faktiskt! Så ni får nöja er med ett inlägg då och då! Men jag ska verkligen försöka bättra mej härdan efter.

Dagen började med att Henrik skulle iväg och jobba, så jag fick väcka han tidigt i morse men jag somnade om på direkten och vaknade lite före 9 så palla jag mej allt upp. Jag skulle ju måla sovrummet medans Henrik jobba och före vi skulle åka till Ikea. Jag hann måla en halv vägg, sen kom han allt hem och fick fortsätta. På något vis är jag INTE bra på att måla, verkligen ur kass. SÅ jag fick assistera han med att hälla upp mer färg och flytta stolen som han hade färgen på osv..
Henrik lurade mej och sa att Ikea stängde 4 idag så jag fick panik, samtidigt som det började flimra framför ögonen ( Migrän tänkte jag, slängde i mej ett glas vatten och trodde det skulle gå över, men icke ) Vi åkte iaf till mammsen där vi skulle byta bil och jag kände hur huvudverken kom mer och mer. Men men, jag är så himla, hmm vad heter det, envis så jag skulle upp till Ikea hur dåligt jag än mådde. Vi åkte förbi Värmlandsbro och där är det kohagar på båda sidorna och Henrik var tvungen att stanna på en P-plats så jag kunde spy, ut kom jouicen som jag drack till frukost, alla kossorna kom och kollade på mej och sedan började dom muuaa till dom andra kosorna som stog på andra sidan, så till slut stog vi där mitt emellan massa muuaaande kossor !



Men iaf, blev ett spy-stopp på nyängen också men efter det mådde jag mycket bättre, förutom den sprängande huvudvärken.
Vi kom fram till Ikea och gick där ett par timmar. Jag köpte ny säng, säng ram, lite hyllor, spjälsäng, sängkläder till spjälsängen plus massa andra skit saker som man lyckas få med sej. Efter det åkte vi raka vägen hem till Åmål. Bytte bil, lämna in filmerna vi hyrde igår, handlade och åke hem och laga tacos. Så nu har vi precis käkat upp och ska hoppa in i duschen.
Eftersom vi målar om i sovrummet så har vi sängarna ute i vardagsrummet nu, så här ska vi sova över i natt. Så det är väldigt mycket saker, allt från Ikea står uppstaplat efter väggarna, våra 2 st 1,20 sängar står mitt i vardagsrummet, och det är näst in till kaos. Men jag kommer nog somna gott och sova som en stock.
I morgon ska jag måla klart i rummet och stor städa i lägenheten. Kankse försöka mej på att få ihop alla Ikea saker, men tror jag lämnar över det till min Henke när han kommer från jobbet.

Massa andra saker jag ska göra i morgon.
-Ringa och beställa ultraljud
-Ringa a-kassan
-Ringa Sykes och be om ett nytt arbetsgivarintyg
-Åka till bolaget och be om arbetsgivarintyg
Säkert något mer, men det som snurrar i mitt huvud nu..



Nu ska vi ta oss en lång skön dusch och sedan krypa ner i våra nybäddade sängar! Lovely!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0