Torsdag : )


Idag gick jag upp halv 8 för att äta lite och dra upp till mammsen för hon och jag skulle till Karlberg ( vårat nya jobb ) för vi hade en liten beställning för 80 personer som skulle ha öäppelpaj och vanlijsås. Mamma bakade äppelkaka hemma igår men skulle även gå upp tidigt idag och baka klart, men såklart hade hon förvsovit sej. Hahaha, så himla typiskt. Men hon kom upp strax före 8 och fick sätta igång att baka. Jag skulle åka pch vara på affären kl 8 när dom öppnar och skynda mej upp till Mamma, men vad händer då? Joo, jag hittar inte mina bilnyklar... Och dom är fortfarande borta. Men iaf fick jag springa bort till Henrik och hämta hans nyklar och springa tillbaka hit. Åkte till affären och brumma fort upp till Mamma, där det bakade äppelkaka och som alla vet är mamma en jävel på att överdriva, eller mer så att alla ska kunna få mycket och lite variation, så hon hade bakat sånnadär fiffirutor också. Alltså äppelkaka till 80 personer PLUS fiffirutor till säkert 30 personer....
Men men, det är ju inget att säga emot, bara le och ta med sej allt. Drog till Karlberg och fick sätta igång och vispa vanlijsås till 80 pers, och det var en del vaniljsås det : )
Men vi blev klara i tid, även om mamma försov sej och jag inte kom i tid. Och nu har jag vart hemma och käkat 2 rostade bröd med marmelad och druckit en kopp te. Fruktansvärt gott.
Men vi ska tillbaka lite senare under dagen då det kommer varor. Annars idag händer inte mycket, ska bort till Hajir en sväng eftersom hon och Andreas ska ha barn som jag fick reda på idag : ) Grattis !! Så vi får prata lite om det.


Idag känner jag mej väldigt glad och lycklig <3 Så kankse ska köpa något fint åt Henrik?! Någon blomma bara. Eller är det inte så att det är jag som ska ha blommor?! Vad köper man till killar, när man bara vill köpa något alltså?.. Någon som har ett förslag?









Imorgon jobbar jag, men börjar vid 1 tiden, men jag och Lina ska antagligen greja lite med cafeterian i morgon förmiddag så vi får allt klart, eftersom skolan börjar ju om en vecka idag. Och då ska ALLT vara klart, och just nu är det ju ganska långt ifrån klart. Vi hittade instruktionerna till kassaapparaten, men på tyska dock : / Så vi får se hur vi får igång den, eller just detta med felslag osv, massa saker man måste göra varje dag och kunna.. Men det kommer nog gå fina fisken : )


Ska försöka hinna ut ikväll på en liten promenad- och joggingtur. Eller jag SKA, inte försöka. Varannan dag ska jag klara av. Lika bra att börja så, ist för varje dag för då vet jag så väl att det håller i kankse 3 dagara sen går man tillbaka till att inte göra ett skit, så bättre att börja lite lugnt.


Vi hörs sedan vänner : )

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha nej så bakis är jag faktiskt inte, och jag är själv förvånad över det ;o Slutade inte dricka igår även fast jag kände gränsen. Lite jag ångrade efter, men mår ganska bra idag ;D Min dag va i alla fall underbar :)

2009-08-13 @ 13:55:37
URL: http://camillaedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0