krokus ?



Nu är det äntligen vår ute känner man  : ) Jag tycker att det är jääte skönt väder ute när Lina & Jonas klagade på att dom fick ont i öronen för att det blåste.. Men nej, det var varmt och skönt !
Ja, hur vet man då att våren är här ?
Jo sörrni, jag såg idag när jag var ute och gick med Jonas & Lina både det ena och det andra : )
Så 3 fjärillar, sånna små gula blommor, grönt gräs här och där, människor utan jacka, många cyklister, myrorna grejar i myrstackarna, motorcyklar och framför allt alkolisterna som sitter i busskuren. Dock var det jag, Lina & Jonas som satt där idag : )

Jag skulle googla på en bild, på den lilla gula blomman som jag trodde var krokus men det var det tydligen inte.. Undra vad den lilla gula blomman heter ?
Jaja, i vilket fall som helst så tog vi oss ett skrovmål på grillen. Blev korv med mos för mej, samma för Jonas tror jag och Limpa tog sej en french hot dog : )



Fick bli en korv-med-mos-bild från google ist för krokus : )




Tråkigt med Söndag, men skönt att det går mot finare väder !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0