lilla livet


Idag är lilla Mira hela 1 veka och 4 dagar och jag tycker hon blir längre för varje dag : )
Lik pappa med längd, mycket pruttar och rapar högt !


Det var ju meningen att vi skulle få åka hem i morgon och ha hemsjukvård som skulle komma och kolla till henne ett par gånger i veckan, men eftersom vi bor i Åmål ( och min och Henriks vanliga tur ) så funkade ju inte det. Så det är bara att dra iväg till Näl i morgon bitti och kolla hur dom ska göra. Eftersom man har ju bara förlossnigen här i Kstad sen all kontakt osv har man med Näl när vi bor i Åmål. Men hoppas hoppas att dom har någon "hemsjukvård" där också så  vi får åka hem i morgon ändå.
Börjar bli lite långtråkigt att vara här, eller mest att dagarna ser ju precis lika danna ut, hade vart mycket bättre att ligga hemma i soffan och göra det som vi gör här. Som hon sa igår " det ni gör här kan ni lika gärna göra hemma"

Även amningsexperten Maggan var inne hos oss en kväll och såklart fick hon igång amningen direkt men hjälp av en sån där bröstnapp och då kom ett litet ljus upp eftersom det har kännts hopplöst eftersom hon inte vill amma. Men nu får hon iaf tag och får i sej några droppar. Mina bröst läcker som faaan annars. Jag har så himla mycket mjölk så dom vet snart inte vart dom ska göra av det : ) Men jag tänkte sälja mjölk om det fortsätter så här. Eftersom jag får ju ändå bara slänga det, då är det lika bra att någon annan får ta det som inte kan amma över huvud taget.





Härligt att det är Fredag iaf och lite bra på tv, eller bra och bra. Jag hatar Lets Dance, men det är ju iaf bättre än Nyheterna som ska vara hela förbannade morgonen. Jag har bara 1an, 2an och 4an på rummet och om man inte heter Jonas Forsberg och kollar på Boobiboo, Baloo, Dobido eller På spåret som går på 1an får man allt kolla på 4an och där är det massa skit på dagarna.. Liksom reklamtv i över en timma nu på förmiddagen? Det måste väl finnas nåt bättre dom kan lägga in där?? Tydlige inte..

Jag ska försöka uppdatera något under helgen. Sitter ju på bibloteket nu, men det är stängt hela helgen men hoppas som sagt att vi kommer hem i morgon eller på Söndag : ) Då blir det bilder och bättre uppdatering här på min blogg!

Saknar alla där hemma :  )
Puss

Kommentarer
Postat av: lina...

kom hem nu, ja har tråkigt om dagarna ....

2010-02-12 @ 18:39:06
Postat av: Jonas

Boobiboo, Baloo, Dobido haha bästa idag :) OS börjar ju nu så bara börja titta på det så Mira lär sig va livet e till för

2010-02-12 @ 20:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0