FREDAG!



Tack för dom posetiva kommentarenra angående ersättning som jag skrev om igår eller förrgår. Det känns skönt att alla inte blir pist off på en.
Lilla gumman blir en helt annan bäbis när hon får ersättning, hon slocknar diretkt och sover mycket bättre och myckte längre av det. Vad ska man göra när inte mjölken räcker till liksom? Då måste man ju ta till ersättning.
Men såklart jag kommer amma så länge det funkar och jag har mjölk kvar !
Nu precis har hon fått mat av mej plus 75 ml ersättning och hon har slocknat i soffan : )



Nu har jag precis tagit fram lite frulle som idag består av en banne, en risifrutti och ett stort glas vatten.



Det är konstigt detta med min matlust, nu efter jag fick henne så har matlusten baraförsvunnit. Oftast får jag verkligen tvinga i mej mat när jag vet att jag inte har käkat på många timmar.. Men den lusten kommer nog tillbaka ska ni se!




Blev lite dålig update igår men Henrik tyckte att datorn var så fruktansvärt seg så han stängde av den ganska fort och då orkade jag inte få på den för att sätta mej här och picka på tangenterna.
Men jag och Henrik var på Bvc för att skriva faderskaps bekräftelse så nu är han iaf pappa på paper så att säga : ) Och vi skrev även på papper så vi får delad vårdnad om det lilla livet !
Drog på en promenad eftersom jag skulle möta pappa på banken och där fixade de sej allt med lånet osv, vi fick en orange spargris till Mira!



Då ska vi se vad mycket pengar det kommer i den : )   Troligtvist noll !



Drog hem till Milla & Ebba i den nya lyan och kikade efter banken. Hon hade väldigt mycket grejer, blev förvånad att det till och med var saker kvar i den gamla lägenheten : )
Man samlar allt på sej massa skit saker under sina levnadsår, saker som man verkligen inte behöver.
Men hoppas hon snart får ordning där och att det inte dröjer för länge med dom nya golven som hon skulle få.
Skulle egentligen dit idag för lite matlagning, men barnvagnen ligger i bilen som Henrik har till jobbet : (





Nu skajag iaf försöka få i mej lite frukost så magen slutar skrika : )




Rosa mjukisdräck som jag fick av lillasyster Limpa när jag låg i Kstad som är helt underbar gooood att ha på sej, så mjuk, skön och gosig! Stor slarv-tofs på huvudet är inge fel det heller : )

Kommentarer
Postat av: sandra

ingen fara!

det är ju inget farligt med ersättning så därför anser ja att folk får göra som dom vill :)

jaa! jättegärna. gott o snosa bäbis :)

kraam

2010-03-12 @ 17:10:46
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: M

Det finns absolut INGEN som kan säga åt en vad man ska och inte ska göra vad gäller sina egna barn.

Det finns INGEN som kan tycka och tänka saker åt en heller.

För mig var det ju färdigt redan innan mina kom att jag skulle använda ersättning för jag gillar inte att känna mig "låst".

Jag vill att Leo ska kunna vara ensam med barnen en heldag för att jag kanske vill åka iväg. Jag vill att han ska kunna göra exakt lika mycket som jag gör för bandet till pappa är lika viktigt som bandet till sin pappa.

Dessutom är det faktiskt lättare att få in rutiner och mattider när man ger ersättning.

Mina sov hela nätterna efter första veckan.

Från 19 på kvällen till 10.30 på morgonen efter=)

2010-03-13 @ 09:43:38
Postat av: Angelina

så du och "pappan " till henne är inte tillsammans? :)

2010-03-13 @ 16:43:10
URL: http://angelinav.blogg.se/
Postat av: Marie Dahlberg

Jag är tillsammans med pappan men man måste skriva på sånna papper så det intygas. Fråga mej inte varför ? Men det har väl med socialstyrelsen eller något liknanade att göra kan jag tänka mej. Men det är Henrik som jag är tillsammans med och han är pappa till Mira : )

2010-03-13 @ 18:33:28
URL: http://mariedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0