weei, gullunge



Mira har åter idag skrikit och ätit konstant hela eftermidagen/kvällen. Det är väldigt jobbigt, man vet inte vad som är fel, har hon ont någon stans?, är hon hungrig?, vaaaaad? Men blir galen, så hjälplös.
Till slut nu efter att hon har ätit 4 gånger på ca 4 timmar och hon är fortfarande hungrig så fick vi laga till lite ersättning (gjorde det inatt när hon höll på lika dant ) och det tycker hon är så gott! Eller hon blir helt lugn och äter jätte bra, och det går på ca en halv timme kortare än när jag ammar.
Jag vet inte vad det är, jag har ju mjölk så det räcker om hon inte ska äta med 1 timmes mellan rum. Men man kankse skulle satsa på att börja med ersättning? Många som tycker det är dåligt att göra det, men så som hom håller på så orkar jag inte amma och framför allt när hon äter så mycket och ofta så mjölken tar slut. Då är det ju så att hon inte blir mätt på min mjölk.

Henrik fick iaf mata henne nu, och dom har det jätte mysigt i soffan : )






Weei, Henrik är världens bästa pappa! Han är helt underbar : ) Han hjälper till hela tiden, byter alltid blöja och kläder när han är hemma. Han tar upp henne när jag ammar så hon ska kunna rapa, mmm han gör allt! Känns jätte skönt att han vill vara så delaktig för det finns ju faktikst dom som blir lite "mammiga och att det är mitt barn" Visst, man känner ganska ofta så, men jag försöker verkligen släppa taget om henne så Henrik får vara lika delaktig som jag.







Nu ska vi eller jag iaf hoppa i sängen så jag får sova lite innan nästa mål. Nu när hon käkar ersättningen blir det ju att hon sover längre mellan målen så jag får mej nog ett par timmar extra av sömn!
Men som vanligt hörs vi i morgon mina underbara läsare!

<3

Kommentarer
Postat av: Elin

Man ska inte lyssna på folk som säger att ersättning är dåligt, för det tror jag inte ett smack på. Funkar det bättre för er och varva med de so go for it :)

2010-03-11 @ 15:19:26
Postat av: sandra

så länge du fortsätter och amma henne större delen av hennes matintag är det ju ingen fara :) hade det varit "dåligt" hade det ju inte funnits !

Hon är sååå go. och roligt att Henrik är så delaktig!

Kram på er

2010-03-11 @ 19:05:06
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: M

Äsch då...

Båda mina är uppfödda på ersättning(jag hatade att amma) och dem är det inga fel på idag!

De sover bättre och är mätta längre och med det så blir man på bättre humör själv som förälder också.

Väntar tredje nu och det kommer också bli ett flaskbarn;-)

Gör det du själv känner är det bästa.Och lyssna inte på allt som BVC tanten har att säga ;-)

2010-03-11 @ 22:46:04
Postat av: Sandra-TvillingMamma

Jag pumpade i 15 veckor och sedan fick mina ersättning. De är mycket mättare och gladare. Sover bättre och man kan få hjälp av mor/farföräldrar och även killen kan ju hjälpa till. :)



Hur går det annars med Mira? :)



Kram!

2010-03-16 @ 12:45:44
URL: http://sunkiissed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0